Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice Top

Už to začalo! V TÝCHTO mestách KOLABUJE doprava: Už čoskoro to hrozí CELÉMU Slovensku

Ilustračná foto. Zdroj: TASR/Dano Veselský

BRATISLAVA, TRENČÍN – Slovenské mosty sú v dezolátnom stave. Životnosť mnohých čoskoro vyprší. Niektoré už museli uzavrieť, pretože hrozí ich zrútenie. Ide tak o časovanú bombu, ktorá už vybuchuje. Najnovšie na to, že štát dlhodobo neinvestoval do ich modernizácie, doplácajú obyvatelia Trenčína. Jeden most zavreli, ďalšiemu hrozí kolaps. A život postupne komplikujú aj v ďalších regiónoch Slovenska.

Ak by štát nepristúpil na masívne rekonštrukcie, o 8 rokov bude v zlom stave až 99,8 % mostov. Už dnes je však “vyše 1700 slovenských mostov v zlom až havarijnom stave,“ upozornil Národný kontrolný úrad.

Svoje o tom vedia v Trenčíne. Aktuálne situácia s mostami tam pripomína nočnú moru. Najprv museli v apríli tohto roku zatvoriť mosty na ceste známej ako “panelka”. Teraz prichádzajú ďalšie zlé správy.

Rekonštrukcia panelky, teda úseku cesty I/9 od diaľničného privádzača Drietoma pri Trenčíne, sa predĺži asi o rok, do konca roku 2024. Dôvodom je stav mosta cez inundačný kanál Váhu. Vrchnú mostovú konštrukciu budú musieť odstrániť a postaviť nanovo.

Uzavretý most na “panelke” pri Trenčíne. Zdroj: TASR/Radovan Stoklasa

Stopka na ďalšom moste v havarijnom stave

Ako povedal trenčiansky primátor Richard Rybníček, súčasná situácia a ročné oneskorenie ukončenia rekonštrukcie sú pre krajské mesto extrémne nepríjemné. Mesto totiž trápi aj stav ďalšieho starého cestného mosta, ktorý je v druhom najvyššom havarijnom stupni a obchádzkami bude mimoriadne zaťažený.

Mesto a dopravný inšpektorát odporučili správcovi mosta, Slovenskej správa ciest, uzavrieť objekt pre nákladnú dopravu nad 3,5 tony, čím by sa predĺžila jeho životnosť. Podľa informácií Trenčianskeho Štandardu sa takéto uzavretie pripravuje a mali by ho zrealizovať v blízkej budúcnosti.


Prečítajte si tiež:

O tejto NOVINKE musí vedieť každý VODIČ! Mnohých NAŠTVALA: Sú za tým iba PENIAZE?


Mesto Trenčín čakajú v roku 2025 Majstrovstvá Európy vo futbale do 21 rokov a o rok neskôr tam budú prúdiť masy turistov, keďže Trenčín sa stane Európskym hlavným mestom kultúry. O to viac je dôležité, aby štát stihol problém s dopravou v meste včas vyriešiť.

Tieto už padli, ďalší rozdelil mesto

Zo dňa na deň museli v máji tohto roku uzavrieť vyťažený most aj v Seredi, čo výrazne skomplikovalo život jeho obyvateľov. Odrezal totiž od seba dve časti mesta. Pre hrozbu zrútenia rozhodli, že most musia zbúrať a postaviť nový. Nateraz chystajú aspoň dočasnú premostenie a po diaľnici, ako obchádzkovej trase, môžu šoféri jazdiť bezplatne.

Zrútený most medzi Kysakom a Veľkou Lodinou (okres Košice-okolie) v roku 2020. Zdroj: TASR/Milan Kapusta

O tom, že hrozba pádu mostov je reálna, svedčí viacero nedávnych incidentov. Stačí si spomenúť na Spišskú Novú Ves v 2020, kedy sa tam do rieky zrútil most aj so ženou. Alebo padnuté mosty pri Kysaku a v Trstenej v tom istom roku.

Dva mosty držia v šachu desaťtisíce ľudí

Zmráka sa aj na Orave, kde hrozí, že čoskoro skončia desaťtisíce ľudí odrezaní od zvyšku krajiny. Nachádzajú sa tam totiž dva mosty v dezolátnom stave. Ide pritom o kľúčové premostenia, ktoré spájajú severnú časť Oravy s ostatnou časťou Slovenska. Jeden most sa nachádza v Oravskej Jasenici, druhý, námestovský, prechádza cez západný cíp Oravskej priehrady.

Obdobný scenár sa však môže opakovať aj v iných kútoch Slovenska. Stačí si pripomenúť most nad vodnou priehradou Ružín. Ten vzhľadom na havarijný stav v roku 2017 uzatvorili a prakticky odrezali obyvateľov na východe od sveta.